måndag 10 december 2007

En lycklig 50-åring...

Så har man då blivit gubbe :-) Fast man fortfarande känner sig som en 17-åring... En del har ångest för att dom ska bli 50. Om jag hade nån ångest, så var det snarare för att jag INTE skulle bli 50...

Dagen firades på Selma SPA i Sunne, tillsammans med min underbara familj. Barn, barnbarn och bonusbarnbarn med familjer. Dagen började kl 07.00 (!) med vattengympa. Omedvetet dök tanken upp i mitt huvud; "Nu är du 50 år... Hur mår du egentligen?". Svaret var enkelt. Jag är SÅ lycklig. Jag har en underbar fru och en underbar familj. Nyss har jag genomfört min drömresa. Jag har ett jobb jag trivs med. På min fritid sysslar jag med sånt jag gillar. Fotograferar, gympar, vandrar i skog & mark och förstås umgås med familjen. Min rygg är lagad. Vad mer kan man begära? Bara att njuta så länge det varar.

Jag fick den lugna sköna födesedag jag önskat, med min familj. Tack för det!

4 kommentarer:

michael sågerås sa...

Stort GRATTIS Benny!
Att du var 50 kunde jag inte tro, närmare 45 trodde jag. Hur gammal man känner sig tror jag beror på hur man lever sitt liv:-)

Ha en riktigt trevlig fortsättning på födelsedagen/Michael S

Benny Ottosson sa...

Tackar Michael. Ja, du har rätt. Livsstilen är väldigt viktig. Och med ett ungt sinne förblir man tonåring :-)

Ha det gott!

Anonym sa...

Grattis i efterskott. Ni verkar ha haft en kanonhelg. Fortsätt med fotograferandet och vandringarna så lever du nog minst i 100 år till :)

www.magnusnelson.se

Benny Ottosson sa...

Tack Magnus! Det ska jag försöka med :-)